Besar dan Besar dan Besar

ASSALAMUALAIKUM

ada rasa tajuk entry kali ni macam pelik tak? hahaha, apa yang besarnya? ehem ehem ... hah , kau pikir apa tu ?! LOL . bukannya apa , otak aku dah menjalar-jalar ke banyak blog . ya , crafting blogs . entah kenapa aku minat giler kat crafting lately ni .

agak-agaknya macam takde kaitan pun kan dengan BESAR ni . okay , ayat yang sebenar ialah MEMBESAR or lebih tepat GROWING UP . yeahh , manusia sentiasa membesar kan . so , apa yang aku cuba sampaikan ni ialah BILA AKU NAK MEMBESAR? bukannya aku excited sangat nak kahwin ke , atau nak keluar dari rumah ni ke , tapi aku tak nak susahkan parents aku . especially my beloved mom tu , Pn. Ayu .

me , yeahh as uols know , ngengade . suka nak beli itu laa , nak barang ini laa . so , yang ada driving license my mom lorh . nak pergi mana-mana kena minta mama bawakan . jadi , berbalik kepada crafting tadi , if i wanna buy something for my crafting projects , i have to ask my mom to drive me to that mall or supermarket . urghhhh !! geram jugak kengkadang bila tak dapat lesen kereta lagi . ya , i'm 16 and i dah boleh amik lesen motor . but , this is motor that we're talking about . aku bawa basikal pun tak pandai nak pusing , apatah lagi motor yang besar plus berat tu . so , abaikanlah niat nak ambil lesen motor tu and tunggu tahun depan untuk dapatkan lesen kereta . and , this is one of the reasons why i want to grow up faster .

secondly , hahaha sebelum tu nak ketawa dulu . reason yang kedua ni pun sebab craft jugak . so , sesiapa yang rasa dah annoyed dengan entry ni dah boleh hentak kepala kat screen ni laa . SEGALA KERUGIAN PC TIDAK AKAN DITANGGUNG OLEH PIHAK KAMI . lol .. okay , i wanna grow up sebab i nak duit . kershing !! kershing !! *bunyi duit* what?? don't judge me first . i want money sebab rasa bersalah sebab selalu pakai duit mama buat beli bahan nak buat craft . and sometimes kena marah because she said all these crafting ni buang duit dia je . ouchh , sentap . so , kalau dah dapat duit , boleh bayar duit parents i balik plus boleh beli whatever  i want using my own money .

tapikan , yang tak bestnya kalau cepat besar ni , duit raya tak dapat tapi kena bagi dak-dak duit pulak . perghh !! nampak kan betapa kedekutnya aku . disebabkan tubuhku yang agak rendah *ehem* jadi , sampai lor ni , cek masih dapat duit raya kalau pi beraya rumah orang . hahaha .. nanti kalau dah besor , dah tak dapat duit raya lagi . duit raya laa yang mampu membuatku tersenyum di kala raya menjelang . lol

MAYBE i should dream of becoming a little girl again who doesn't care anything around her

OR

MAYBE i should be a teen girl who bravely facing her future

NOTE : ada tak saya cakap yang saya nak ikut Didy pergi Jepun? semoga selamat pergi dan selamat kembali , my fwen ..

0 comments:

Post a Comment

 
Teen Life Story Blogger Template by Ipietoon Blogger Template